Saturday 7 April 2012

Datuk Jumat Idris Bukan Pilihan Rakyat.Samada Parlimen Sepanggar??

Seorang atau dua yang berpendapat Jumat diperlukan untuk calon di Sepanggar. Di banding dengan ratusan suara dari penyokong Sepanggar, bahawa jika Jumat di calonkan di Parlimen Sepanggar, maka bakal menemaph tikit kekalahan.


Pada suara sahaja Sdr Jumat lantang bercakap. Tapi dari sudut kerja, agak ketandusan kriteria sebagai ahli UMNO yang sangat lemah dalam pekerjaan tentang Parti. Jumat yang digelar sebagai kuat MENGAMPU serta menjilat Dtk Musa Aman, dipetik dari  blog KELAPA MAWAR. Bakal kecundang dan tersungkur di bumi Sepanggar.


UMNO Sepanggar yang dipelopori oleh sebilangan keluarganya. Sehinggakan ada anggapan dari  Ketua Ketua Cawangan yang berpendapat bahawa UMNO Sepanggar sama dengan panggilan "UMNO Famili Jumat"


Jika pucuk pimpinan Sabah, bersikap tutup mata meletakkan Jumat di Sepanggar. Bermakna, kekelahan calon BN awal awal lagi dapat diramalkan.

Dtk Yong seorang pemimpin yang tersohor di mata Melayu/Bajau di DUN Karambunai
tentu senang dan lapang dada jika calon BN dikekalkan Puan Jainab. Jika calon BN DUN Karambunai memihak kepada Jumat, Dtk Yong masih senyum menghadapi Jumat.

Jika Sdr Mohd Joh, Ketua Pemuda UMNO Sepanggar, jika tercalon di DUN Karambunai, mungkin BN dapat mempertahan DUN tersebut. Ratus rakyat berpendapat Sdr Mohd Joh adalah pilihan tepat dan pilihan rakyat.

Temu ramah yang dibuat di daerah mengundi Bundulan baru baru ini, kebanyakkan yang hadir hanya peserta biasa. Tidak terdapat kehadiran itu membuktikan sokongan yang gah. Rata rata yang telah dihadir hari itu bukan boleh mengundi di situ, ujar seorang ahli cawangan Kampong Bundulan.

No comments:

Post a Comment