Monday 29 October 2012

SDR. BALANTING EROM, IPAR DTK SALLEH DIKATAKAN MENYERTAI PKR, PENYERTAAN INI TIDAK MENGHAKISKAN SOKONGAN RAKYAT KEPADA BARISAN NASIONAL.


 
Sekadar sebagai Ipar sahaja. Hak menyokong kepada pemimpin berbeza. Begitu juga naluri untuk menyertai mana-mana parti adalah terpulang kepada individu,  Ini bermakna penyertaan Sdr Balanting Erom bukan menjadi masalah kepada parti. Dan ini juga tidak menimbulkan keraguan serta kebimbangan dihati rakyat.
 
 
Sokongan rakyat kepada parti Barisan Nasional tidak akan terhakis. Rakyat sentiasa menjadi pendokong kepada pemimpin. Rakyat tidak lagi boleh dipesongkan oleh pihak pembangkang. Dakyah-dakyah pembangkang tidak boleh meracuni perasaan rakyat. Rakyat sudah lebih tahu, mengenai percaturan politik pihak pembangkang.
 
 
 
Sedikit masa dulu Kakak kandung kepada Yb Datuk Salleh, pernah  menyertai PKR. Dan beliau juga berjawatan Pengerusi Perhubungan PKR Sabah. Penyertaan demikian tidak membawa kekuatan kepada parti pembangkang.
 
 
 Akhirnya penyertaan beliau tempoh hari sebagai usaha yang tersia-sia. Rakyat tidak memberikan sokongan yang kental. Beliau ditewaskan oleh Datuk Jainab di DUN Karambunai. Ini bermakna penyertaan beliau, sedikitpun tidak  membawa terjemahan kemenangan, sebaliknya memberikan kekalahan teruk kepada parti pembangkang di Sabah. 
 
 
 
Penyertaan sdr Balanting Erom adalah haknya, soal remeh-temeh ini menjadi satu keputusan beliau untuk memilih parti yang beracuankan kaca, maupun parti yang berpermatakan intan. sebagai rakyat Malaysia, bebas untuk membawa diri dalam usaha memilih keahlian dalam menjadi ahli kepada sesebuah parti. Inilah namanya demokrasi berparlimen. 
 
 
 
Nama-nama pemimpin yang Kelapa Mawar sebutkan dalam blog yang bertajuk " Balanting menyertai PKR " seperti Datuk Monggoh, Sdr Mohd Fairuz Bandar dan Sylvester, bukannya pemimpin yang popular dikalangan rakyat. Inilah yang dikatakan tiada rotan maka pemimpin pembangkang guna juga akar sebagai pemimpin untuk mendapatkan sokongan.
 
 
Di fahamkan bahawa nama nama yang disebutkan oleh Kelapa Mawar itu, tidak semua boleh mendekati rakyat yang berketurunan Lotud. Kerana masyarakat Lotud sudah lebih maju dan minda mereka tidak semudah itu menerima dakyah pembangkang. Parlimen Tuaran tetap masih dalam genggaman Barisan Nasional. Ujar salah seorang penyokong UMNO di Tuaran. 




 


.

No comments:

Post a Comment