Saturday 3 September 2011

KOTA BELUD TERUS MEMBANGUN: MUSA AMAN

KOTA BELUD TERUS MEMBANGUN: MUSA AMAN

Dapat ditunaikan hasrat Musa Aman, bahawa Kota Belud dapat terus membangun! Seruan Ketua Menteri semamangnya hasrat murni. Tapi siapa kah bakal memegang hasrat ini, mampu kah Hj Musbah. Boleh kah Japlin memikul usaha membangunkan Kota Belud. Kalau Ahli parlimen yang berasal dari Tuaran tetap jauh panggang dari api. Paling tidak Hj Musbah tetap dengan resortnya di kampung Ramapyan kata salah seorang penduduk di situ. Bagaimana pula Japlin Akim! Rakyat bertanya setakat ini belum ada bukti bahawa Ahli Dewan Usukan sekadar tinggal kesyiukan.

Setakat ini kita cuba kebolihan Salleh Said. Jika Salleh dicalunkan wakil Dewan Undangan Negeri, kita tunggu jawatan dalam Kabinet Negeri, jika ada kuasa, maka beliau boleh sedikit merubah Kota belud. Jika Salleh dicalunkan di Parlimen, mungkin kuasa untuk memajukan Kota belud akan jadi tipis.

Jika Badan perhubungan UMNO salah letak calun di Kota belud. Usaha untuk memajukan Kota belud hanya tinggal kenangan. Setakat ini kita masih dalam perhitungan kemajuan dan pergeseran pendapat, cara apa yang terbaik untuk menyahut seruan Musa Aman dalam usaha bangunkan Kota belud.

No comments:

Post a Comment