Sunday 27 May 2018

TIADA BONUS TIADA KENAIKAN GAJI KAKITANGAN KERAJAAN

Apabila Kabinet mengambil ketetapan Bahwa tahun ini tiada kenaikan gaji, tiada bonus lagi dari kerajaan, untk pegawai pegawai, ini Kerana konon kerajaan memikirkan tentang penjimatan perbelanjaan oleh kerajaan.

Justeru, kputusan drastik ini, dilihat tidak memikirkan kebajikan pegawai pegawai kerajaan yang sudah berpuluh puluh tahun mnyumbang khidmatnya tidak dihargai.

Kepada pegawai yang mempunyai keluarga yang ramai, akan semakin rasa tertekan sebab sara khidupan yang tinggi, harga barangan yang melambung  stiap tahun.

Rakyat berpendapat, keputusan tidak memberi bonus, dan tidk menaikan gaji para pegawai sesuatu keputusan yang tidak bijak. Keputusan demikian menjejaskan sokongan rakyat kpada kerajaan.

Ini balasan kpada rakyat yang mnyokong kpada pembangkang sebelum ini, akan tetapi bila pembangkang menjadi kerajaan, Ketua Rejim sekarang ini membuat keputusan disebaliknya, kputusan yang bakal mnyusahkan kpada rakyat pula.

Tunggu dan lihat sampai mana kerajaan ini bertahan.

Jika ada usul dalam Dean, tidak percaya kepada ketua PH. Dan timbalan perdana menjadi akan mengambil jawatan sebagai perdana menteri, keadaan rakyat yang tersepit akan berubah. Akan selesa, akan rasa sejahtera semua rakyat jelata.


No comments:

Post a Comment