Wednesday 2 July 2014

MUSLI OLI SUKA PUKUL CANANGNYA TAPI TAK SEHEBATNYA MANA?

Saya pun tumpang puji puji kejayaan sdr Musli Bin Oli yang mengakui dirinya dapat menyiapkan beberapa novel yang boleh boleh untuk bahan bacaan.

Novel novel yang dihasilkan oleh sdr Musli Oli boleh boleh dibaca dikala kita menunggu masa untuk berbuka puasa.

Sementara menunggu budak budak sekolah keluar dari sekolah, boleh boleh kita baca novel yang dianggap kurang berupaya dan kurang bermutu, lantaran tidak menyegarkan minda.

Tiada yang istemewa dalam penceritaan semua novel novel hasil karya sdr Musli Oli, ini kerana kebanyakkan isi cerita berulang ulang dari novel novel yang lalu.

Walaupun novel yang dihasilkan kurang bermutu untuk dibaca. Namun kita bangga juga. Dan harus kita puji puji agar kembang juga sikit sdr Musli Oli.

Tiada rotan akar pun berguna. Sungguh berguna sdr Musli untuk gertak gertak orang politik di Daerah Kota Belud.

Dulu pernah tanding perwakilan Bahagian dan menang. Kali kedua dia tanding kemenangan tidak memihak beliau. Lantaran angin kuat naik dikepala dia dan dengan tidak berfikir panjang dia jadi KATAK.

Banyak faktor kenapa kekalahan merempuh beliau. Percakapan dikedai kopi Kota Belud menyebut sdr Musli mempunyai ilmu burung mulut murai.


Apapun itu percakapan itu hanyalah dikedai kopi sahaja. Sdr Musli tidak perlu tersinggung dengan gelagat masyarakat yang tidak menyebelahi dan tidak sokong sdr Musli.

Ada penyokong yang mencadangkan agar sdr Musli slow and steady. Buanglah sikap memperlagak lagak pemimpin di Kota Belud. Dan buanglah sikap selalu puji puji pemimpin serta jangan kuat angkat kaki pemimpin..


No comments:

Post a Comment