Saturday 14 October 2017

ANTARA RAHMAN DAN JUMAT, SIAPA PEMENANG PRU KE 14?.



Jika Rahman Dahalan jadi pemain import di Sepanggar atas tikit BN, membawa pngertian, bahwa Sdr Jumat sudah trsingkir dari senarai pencalunan pemilihan bagi menghadapi pru ke 14.



Pihak pnyokong mantan ahli parlimen tidk akan brdiam diri, pnyokong akan membatu api Sdr Jumat untk bertanding lagi.



Jika sdr Jumat turun ke gelanggang untk brtanding, beliau mesti mncari parti yang boleh menjamin kemenangan.



Jika dihetong scara perkiraan nujum pak belalang, sdr Jumat akan mmilih parti Warisan.



Sbagai sahabat yang trjalin erat antara Shafie dan Jumat, Shafie mungkin mmpertimbangkan Jumat dicalunkan atas tikit parti Warisan.



Setiap yang brtanding memerlukan kemenangan. Jika trjadi pertembungan Rahman Dahalan dengan Sdr Jumat akan datang. Agak agak kemenangan memihak kpda siapa?



Penekaan ini bukan semudah untk diberi jawaban secara spontan. Sbab kemenangan trletak dihujubg jari rkyat yang mngundi.



Sdr Jumat sejak jadi ahli parlimen tidk bnyak bekerja untk rkyat. Cuma setelah digantung keahlianya dari umno, sdr Jumat mula turun ke padang brjumpa pnyokong untk minta simpati.



Sdr Jumat mmilih pula gelanggang. Mutakhir ini sdr Jumat bnyak turun ke gelanggang yang bnyak pemain bumiputra bukan Islam.



Semacam Sdr mengkhuatiri gelanggang pnyokong dari islam.



Jumat mengilak untk turun ke kampung kampung islam sprti Kg Mengkadang dan kampung Warisan serta Kg Darau laut.



Dalam benak pnyokong ada trsisip prtanyaan, kenapa sdr Jumat tidk mmerlukan pnyokong Islam, apakah Jumat dendam dgn pnyokong islam d sepanggar.



Apa kah kemenangan Jumat tempoh hari, bukan pnyokong dari Islam.



Sokongan pnyokong islam akan tetap tidk brbelah bagi, kecuali Jumat telah bnyak brjanji tapi semua janji janji politik yang lalu masih ikut tentak budaya tin kosong.



Dari aspek kelemahan Jumat, Rahman pula  akan turun ambil peluang kesempatan dalam kesempitan untk memikat hati para penyokong islam.



 Kalau Rahman turun untk bukan gelanggang islam, memang Rahman tidk ada tempat dihati bukan Islam.



Dalam kaca mata bukan islam, Rahman digambarkan seorang pemimpin yang haprak serta suka menabur janji dan suka brangan angan sprti Mat Jenin.



Antara dua darjat yang brtanding ini, siapa bakal menangis krna kalah trsungkur dan siapa pula yang trsenyum lebar krna mndapat kemenangan?.



Ini prsoalanya yang mnjadi anda tanya.



Kalau Rahman diturunkan secara bidan trjun untk calun BN disepanggar mungkin bakal trsungkur mnyembah bumi dan menerima kekalahan di tangan mantan ahli parlimen sdr Jumat.



Sama sama kita ikuti rakaman prtandingan antara Rahman dan Jumat di sesi pru ke 14 pada thun 2018.






No comments:

Post a Comment