Saturday 14 October 2017

POLITIK BAHARU BUKAN ROH PERLEMBAGAAN.


Kurang tepat, jika dikatakan Roh politik itu sebagai berperlembagaan. Anak anak  muda tidk akan membezakan sangat tentang politik baharu.

Anak muda kini, hanya berminat trhadap karisma kepimpinan. Anak muda tidk sangat menitikberatkan kepartian. 

Anak muda tidk melihat politik baharu, atau politik budaya lama. Secara total anak muda lebih kpda politik selera muda muda. 
 
Politik baharu yang dicanangkan oleh Yb Bendahari umno, tidk dapat memenuhi selera anak anak muda terkini. 

Malahan, anak anak muda muda dviruskan pemikiran oleh pihak pembangkang, ini kerna pihak pembangkang dapat menari sama atas lantai dgn anak anak muda. 

Manakal pemimpin dan wakil wakil rkyat BN tidk dapat duduk semeja dengan anak anak muda. Ada pemimpin BN yg haprak juga. 

Ada pemimpin BN melihat anak anak muda ini tidk boleh memberikan sumbngan trhadap pembangunan politik mutakhir.

Dalam ruangan yang terbuka, pihak pembangkang dengan mudah dapt dampingi anak anak muda yang keciwa, kerna mereka tidk didamppingi olh para pemimpin dari BN. 

Bnyak anak anak yg mngeluh, krna mereka tiada tempat dalam kepimpinan BN. 

Jika anak muda sering diserang oleh pemimpin BN, ada kemungkinan, harapan pemimpin untk mempengaruhi jiwa raga dan untk melibatkan dalam arena politik amat digusari. 


Jika anak muda yang boleh mngundi di parlimen Kota Belud, tentu mereka akan mnyokong calun pembangkang. Calun BN bakal trgugat dalam pru ke 14 nanti. 






No comments:

Post a Comment