Wednesday 17 October 2012

BARISAN NASIONAL TETAP KUKUH DAN UNGGUL MENGHADAPI PRU KE-13- KERANA KEKERAPAN DS NAJIB MELAWAT SABAH.


 
Begitu nyaring suara-suara berkumandang di kedai-kedai kopi, sama juga suara-suara dari kampung-kampung, masih kedengaran, bahawa  kekerapan Perdana Menteri melawat Sabah, membolehkan sokongan rakyat semakin kukuh. Pertanda Barisan Nasional bakal memerintah semula,semakin tidak boleh disangkal lagi.
 
 
Bermula dengan janji yang bakal ditepati menjadi realiti. Kerana tahun depan, bakal menyaksikan peruntukkan yang unggul untuk Sabah. Dari mulut Perdana Menteri terpantul pengumuman peruntukkan sebanyak 2.98 Billion untuk rakyat Sabah.
 
 
Seorang ahli perniagaan yang kian meningkat, Sdri Rossni Abdullah, berpendapat, bahawa pengumuman yang begitu gah dari mulut seorang pemimpin nombor satu negara, merupakan janji Kerajaan Barisan Nasional yang tetap memenangi hati rakyat. Manakala rakyat sentiasa memberikan kerjasama kepada Kerajaan Barisan Nasional. untuk itu BN terus berkhidmat kepada rakyat jelata. Diambilkira, bahawa  parti Barisan Nasional lebih berupaya untuk menghadapi pru ke-13 ini, dengan begitu cemerlang.
 
 
Isu yang digembar-gemburkan oleh pihak pembangkang, sudah dapat dikekang. Isu merampas hak rakyat sabah, sudah terjawab, dalam ucapan Perdana Menteri semasa kunjungan beliau di daerah Penampang serta kunjungan ke daerah Kundasang minggu lepas.
 
 
Dalam ucapan Perdana Menteri, bahawa beliau yang sudah memberikan persetujuan untuk projek jalan pintas dari Kudat, Kota Marudu yang terus ke Tuaran, serta kompleks Kastam dan Imigresen yang terletak di utara Sabah, bakal menyaksikan lagi janji Kerajaan Barisan Nasional tetap ditepati untuk tahun depan.
 
 
Berita yang hangat dibualkan masa kini, ialah tentang pertukaran Pengerusi-Pengerusi UMNO Negeri. Di khabarkan setiap Timbalan Pengerusi bakal diberi tanggungjawab untuk dilantik ke jawatan Pengerusi UMNO Negeri. Presiden parti mempunyai kuasa mutlak bagi melantik Pengerusi-Pengerusi, jika negeri-negeri itu memerlukan. Di Sabah tetap tidak terkecuali untuk melantik seorang Pengerusi UMNO Negeri yang baru. Di katakan Sabah sudah sampai masanya, kerana dua penggal sudah mencukupi seseorang itu bagi menunjangi UMNO Sabah. 
 
 
Di Sabah terdapat suara suara yang tidak berhenti untuk menyatakan bahawa rakyat Sabah memerlukan seorang muka baru dapat dilantik sebagai Pengerusi UMNO negeri. Suara-suara ini masih kedengaran, di kedai-kedai kopi dan di pejabat-pejabat Kerajaan. Mereka juga masih memperkatakan isu yang sama.
 
 
Gandingan akrab dalam Badan Perhubungan Negeri, Yab Datuk Musa dan dibantu oleh Yb Dtk Salleh, semakin meyakinkan kepada rakyat bahawa Barisan Nasional/UMNO, boleh mendapat kekuatan yang luar biasa, tapi jika Yb datuk Salleh diberi peranan sebagai Pengerusi UMNO Sabah menggantikan Datuk Musa. Maka kemenangan yang lagi menyerlah, tetap tidak boleh dipertikaikan lagi.  Fixed deposit kepada BN sukar untuk dinafikan. Dan  semangat juang pembangkang tetap dipatahkan.
 
 
Pru ke-13 mendatang, penyokong Barisan Nasional di Kota Belud tetap dengan semangat kental akan berjuang.Harapan calon-calon BN terdiri daripada muka-muka yang tetap menang.
 


   

No comments:

Post a Comment