Friday 26 October 2012

SUDAHKAH DTK LAJIM BERSEDIA SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG? ANWAR BERSARA DALAM ARENA POLITIK KERANA GAGAL KE PUTRAJAYA..

 
 
Parti pembangkang tetap kempunan untuk menawan putrajaya. Tarikh pilihan pembangkang 16 september mengundang kekalahan teruk pada parti pembangkang. Sebelum bulan mac 2013, kerajaan akan umumkan untuk mengadakan pilihanraya ke 13.
 
 
Dua tahun yang berlalu, pembangkang war-warkan, bahawa setiap 16 september, mereka akan tawan putrajaya. Rupanya mereka tawan taman bunga putrajaya. Akhirnya rakyat bertanya, sudah kah Dtk Lajim bersedia sebagai Ketua pembangkang? menggantikan Anwar, kerana pakatan gagal menjejak kakinya untuk cuba menawan putrajaya. Kerana Anwar berniat akan bersara dalam arena politik. Dan impiannya bakal tertunai bagi pru ke-13.
 
 
Perdana Menteri DS Najib, bakal angkat sumpah di istana bagi lantikkan Perdana Menteri Malaysia semula. Kemenangan parti BN sukar untuk disangkal lagi. Bila mana Sabah dan Sarawak bakal menjadi penjaring terbanyak, untuk memungut mata kemenangan pendahuluan kepada parti Barisan Nasional dalam pru ke-13 ini. Kedah, Selangor dan Wilayah Persekutuan serta Pulau Pinang tetap diperintah oleh Barisan Nasional.
 
 
Rakyat berpendapat. negara bakal hancur jika parti lain yang memerintah. Jika di bawah pakatan, sedangkan pakatan saban hari sentiasa tidak bersepakatan. Jika pemimpin yang tidak dapat duduk untuk berpakat, tentu negara tidak boleh diperintah oleh pemimpin yang tidak mempunyai pengalaman luas dalam pemerintahan.
 
 
Bila ditanya pengalaman Karpal Singh sebagai Menteri? Rakyat belum boleh jawab secara pasti jawabannya tidak pasti. Bila di tanya Nik Aziz?hanya boleh dijawab pengalaman hanya ditangga Menteri Besar sahaja. Begitu juga Abdul Hadi Awang. jawaban yang tepat pengalaman mantan Menteri Besar.
 
 
Siapa perlu ditanya? Paling tidak rakyat tanya Ketua UMUM pakatan. Bila ditanya seberapa banyak pertanyaan. Jawaban yang diperolehi tidak tepat. Keranan DOSAI gagal menghabiskan kursus jawatannya diperingkat Timbalan Perdana Menteri. 
 
 
Rakyat akan bertanya lagi?  Selain dari DOSAI siapa lagi yang boleh diharap untuk memerintah negara?. Dari parti pembangkang seorang pun tiada yang berkelayakan. Justeru, rakyat perlu berhati-hati untuk memilih bakal pemimpin negara.
 
 
Soalan tadi perlu disambung lagi dengan pertanyaan siapa lagi boleh menerajui kerajaan? Jawaban kepada rakyat ialah parti Barisan Nasional sahaja, boleh menjaga keamanan negara. DS Najib sahaja boleh  dipertanggungjawabkan untuk kesejahteraan rakyat malaysia.
 
 
Pengalaman DS Najib sebagai pemimpin setakat ini, sukar disangkal kerana karismanya sentiasa menyerlah. Bermula sebagai Menteri Besar Pahang. Naik pangkat sebagai Menteri Persekutuan. Lantaran beliau diberikan peranan sebagai Timbalan Perdana Menteri, atas alasan kredibiliti yang bertepatan. Dan hari ini sudah lulus sebagai Perdana Menteri, atas pilihan rakyat Malaysia. Untuk bangsa dan agama yang tercinta.
 
 
Di bumi di bawah bayu. Rakyat bertanya sudah kah Yb Datuk Salleh bersedia untuk meneruskan tugas sebagai pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah?. Rata rata rakyat menyuarakan harapan mereka supaya Yb Datuk Salleh diberi peranan untuk menerajui UMNO Sabah.
 
 
Sudah kah Yb Datuk Salleh bersedia jika dilantik sebagai Ketua Menteri Sabah? Memang rakyat sudah lama impikan agar Yb Datuk Salleh bakal meneruskan perjuangannya yang terputus kerana masalah teknikal penggiliran.  

No comments:

Post a Comment