Sunday 7 October 2012

YAB DS NAJIB KE SABAH TANDA MEMBAWA RAHMAT. DISANGKAL ADA PETANDA PERGOLAKAN DALAMAN BN.


 
Kelapa  Mawar, penulis pro pembangkang, yang suka bermindakan negatif, kerana lawatan DS Najib ke Sabah diterjemahkan satu pergolakan politik dalaman Barisan Nasional. Walhal tidak wujud hal, hanya persepsi penulis ini sendiri. Jika lawatan Perdana Menteri ke negeri-negeri secara kekerapan, dari sudut positif, sesuai diterjemahkan bahawa Perdana Menteri itu, amat sayang kepada rakyat Sabah.
 
 
Dari sudut cara kupasan penulisan sdrku Kelapa Mawar, terdapat rasa kurang disenanagi wujud dalam benak sdrku Kelapa Mawar terhadap DS Najib. Dari sudut titik sentuhan, ada rasa, bahawa kenapa harus wujudkan kurang menyenangi terhadap Perdana Menteri? Beberapa persepsi ini masih berlegar-legar dalam kepala saya untuk mencari jawaban. Masih belum terjawab. Justeru itu, saya tinggalkan titik tanda tanya ini kepada rakyat Sabah. Biarlah rakyat yang berusaha untuk mencari jawaban.
 
 
Persoalan tentang hilang sokongan yang ditulis oleh sdrku Kelapa Mawar terhadap Ketua Menteri  Sabah. Perlu saya ulangi di sini, soalan yang mana satu hilang sokongan terhadap Ketua Menteri. Dan yang kedua hilang sokongan terhadap Musa Aman. Dan yang ketiga hilang sokongan terhadap Pengerusi badan Perhubungan UMNO Sabah. 
 
 
Jika dikaji secara ilmiah, tidak akan wujud rasa kurang senang terhadap Dtk Musa Aman. dan jika dikaji serta dianalisis,tiada bebayang menyimpan rasa dendam  terhadap Ketua Menteri. Jika ditayang pita vedio, bahawa  AJK badan perhubungan, sentiasa duduk bermesyuarat, disimpulkan bahawa tidak wujud hilang sokongan terhadap Pengerusi. Di simpulkan bahawa tiada pergolakan wujud dalaman Barisan Nasional di Sabah.
 
 
Dalam artikel Kelapa Mawar yang suka dan berminat kaitkan Altantuya terhadap DS Najib, satu pertanda bahawa sdrku Kelapa Mawar masih menaruh dendam terhadap Perdana Menteri. Dengan dendam kesumat ini, maka Kelapa Mawar hilang kawalan dalam penulisan. Jika dikaji secara budaya, tidak perlu dikaitkan Altantuya dengan Perdana Menteri, kerana sudah cukup jelas, pertuduhan itu tiada bukti yang disabitkan. Berita ini sengaja digembar-gemburkan oleh pemimpin pembangkang, serta kuncu-kuncunya, ini  termasuk penulis pro pembangkang.
 
 
Dalam pembudayaan tulisan, para penulis pro parti Barisan Nasional, tidak terdapat dalam tulisan mereka menanam rasa dendam terhadap pembangkang. Dan jarang kita terbaca mereka menulis dengan mengaitkan perkataan ALJUBURI. Disimpulkan bahawa penulis pro Barisan Nasional lebih berbudaya daripada penulis pro pembangkang. Justeru itu, sebaiknya penulis pro pembangkang beralih angin. Pintu gerbang BN masih terbuka untuk para penulis pro pembangkang masuk bersama-sama untuk memajukan negara yang tercinta.
 
 
Sewajarnya, sebagai Perdana Menteri mesti sayang kepada semua kaum di Sabah. Kaum Kadazan dan Murut perlu dibalas budi mereka dengan kekerapan buat lawatan ke tempat mereka. Dalam semua Perdana Menteri hanya DS Najib yang sentiasa turun ke padang, khusus padang bola kadazan dan murut. Apa pula persepsi kaum kadazan dan murut jika Perdana Menteri melawat ke satu daerah sahaja. tentu persepsi negatif lebih menguasai positif.
 
 
Dengan kekerapan PM buat lawatan ke Sabah, wujud juga persefahaman yang lebih kental dikalangan pemimpin Barisan Nasional serta para penyokong. Wujud sokongan rakyat yang tidak berbelah bagi terhadap Barisan Nasional. Akhirnya BN dengan mudah dapat membentuk sebuah kerajaan yang lebih stabil kerana majoriti 2/3 sudah dalam genggaman.  
 
  




 

No comments:

Post a Comment