Wednesday 11 July 2012

PARTI ANAK BERANAK DALAM PKR . PARTI BARISAN NASIONAL UNTUK RAKYAT.

Penyokong PKR yang sudah sedari dan menyedari halatuju parti itu tidak dapat memerintah negara. Terkini banyak penyokong pkr berfikir dan bakal berpaling tadah. Kebarangkalian bakal kembali kepangkuan parti memerinah.

Terpapar dalam media cyber yang ditulis oleh beberapa blog, mengatakan pkr milik anak beranak. Terkini pkr, sebenarnya bukan lagi parti keadilan rakyat.  Mungkin bakal ditukar kepada satu nama yang bersesuaian. Setakat ini hanya penyokong yang taksub sahaja, yang belum lagi mengorak  langkah untuk berubah.  Mereka ini masih lagi tidak berganjak. Masih lagi bertahan dalam satu selimut dengan " parti keluarga rahsia ". 

Tiada dalam sejarah parti barisan nasional.   Tidak pernah mana-mana pihak menudingjari kepada  barisan nasional. Kerana parti barisan nasional tidak wujud sikap parti barisan nasional milik sekeluarga. Milik anak beranak. Cuba sdr pembaca ceritakan, kawasan di DUN mana ada pernah terjadi, bapanya bertanding di parlimen, anak kandungnya bertanding di DUN. Dan isterinya bakal bertanding dalam DUN yang sama.  Kecuali pemimpin pembangkang.

Dianggapkira, parti pembangkang adalah satu parti yang bakal melakar sejarah politik dalam malaysia. kerana berani menukarkan parti keadilan rakyat kepada " parti keluarga rahsia "  kelak .

Jika ini sudah dapat ditukar kepada Parti Keluarga.Rahsia. Maka hanya rakyat tinggal gigitjari. Rakyat jelata bukan sahaja gigit jari, malahan berputeh mata, kerana rakyat berjaya dikelirukan oleh pemimpin-pemimpin pembakang. Jika tidak dihayati perjuangan "parti keluarga rahsia" rakyat bukan sahaja dikelirukan, malahan dipisungkan mentah-mentah. Tinggal yang bakal rugi adalah rakyat.

Kenapa ditukar kepada nama baru? pkr " Parti Keluarga Rahsia " Rakyat sudah tahu jawabannya. Kerana Ketuanya bertanding di kawasan parlimen. Anaknya bakal bertanding di dewan undangan negeri bersama isteri si ketua tadi. Maka jelaslah parti ini milik keluarga.

Kenapa pula ditukar kepada rahsia? Jawabannya rakyat sudah maklum. Si ketua banyak menyimpan rahsia skandal seks, ada di mana-mana blog yang boleh dibaca oleh semua pihak. Skandal ini termasuk ada menyimpan harta yang bernilai 3 billion. Cerita ini  banyak diceritakan oleh semua blog dalam cyber.

Anaknya pula, ada juga cerita berupa rahsia. Dan cerita rahsia sensasi ini, banyak terpapar dalam semua blog. Cerita tentang hubungan sulitnya dengan pensyarah di kolej semasa menuntut dahulu.

Manakala isteri si ketua, ada juga menyimpan rahsia serta dendam. Sebab-sebab wujud rahsia ini, kerana si ketua ada hubungan sulit dengan isteri orang. Ia itu isteri kawannya sendiri. Puas mengantoi si ketua.

Timbalannya pula ada simpan rahsia yang terbaik rasanya. Rahsia tentang lakonan yang tersedap, Kerana sembunyi-sembunyi  dalam tandas dengan   adegan penghisapan ais krem. Dianggap pelakon terbaik di antara semua pelakon politik.

Para penulis politik sependapat bahawa menukarkan nama parti ini kepada " Parti Keluarga Rahsia " adalah tepat sekali. Kepada semua penyokong yang taksub cubalah fikir-fikirkanlah  isu ini. Di harap penyokong yang taksub dapat mengubah haluan sebelum terlambat. masa masih ada, penghijrahan kepada parti barisan nasional atau kerajaan sesuatu tindakan yang amat bijak. Erti kata yang lain menyesal di kemudian hari sudah tiada erti lagi.

No comments:

Post a Comment