Friday 16 March 2012

BERKEWAJARAN BN MENYENARAIKAN CALUN BERKARISMA!!

Dalam artikal tulisan Kelapa Mawar semalam. Wajarkah Parti BN mencalunkan Datuk Almudin Bin Kaidah Timbalan Presiden PBS di DUN Tempasuk?

Dalam kaedah pencalunan untuk menghadapi pru ke-13. Semua Parti Kompenan BN adalah dikehendaki untuk menghantar senarai calun mereka buat pucuk pimpinan BN bagi memudahkan penapisan.

Andai kata Sdr Dtk Almudin tersenarai dalam pencalunan kelak, maka semua para penyokong DUN Tempasuk perlu turun ke padang dan berkerja keras, memastikan calun BN menang.

Jika sesiapa yang ada rezeki terpilih, tidakira mewakili kaum mana mana, yang penting calun ini mewakili parti BN.

Masyarakat di DUN Tempasuk perlu menerima hakikat bahawa sesiapa sahaja yang akan dicalunkan, pemimpin ini bakal mewakili penyokong BN di Tempasuk.

Masyarakat di Tempasuk perlu mengikis perasaan kaum kaum yang ada di Tempasuk.  Masyarakat penyokong di Tempasuk perlu ketepikan perkauman. Wujudkan persefahaman bahawa kita dalam BN hanyalah sama. Tidak wujud perasaan membeza bezakan antara kaum iranun, Bajau dan Dusun.

Sesiapa sahaja yang dipilih oleh pucuk pimpinan untuk menghadapi pru ke-13, maka semua kaum yang ada di DUN Tempasuk perlu gembeling tenaga demi kemenangan BN.

Andainya para penyokong tidak ketepikan rasis ini, agak sukar BN dapat mengembalikan DUN Tempasuk kepada BN.

Dalam pemerhatian saya semua individu berkelayakan, dan berkewajaran untuk dicalunkan.

No comments:

Post a Comment