Wednesday 14 March 2012

YB DATUK SALLEH BANYAK KELEBIHAN!!!DTK HJ MUSBAH HANYA SATU KELEBIHAN?

Jika perkatakan kelebihan, saya memilih YB Dtk Salleh yang banyak kelebihan. Banyak kepakaran, serta banyak keistimewaan.

Dalam Daerah Kota Belud, hanya YB Dtk Salleh mempunyai ciri ciri kepimpinan yang tidak terdapat dengan pemimpin yang lain. Terutama di Daerah Kota belud.

Saya tidak membanding dengan para pemimpin di Sabah atau di Daerah Kota Belud. Tapi pada realitinya Yb Dtk Salleh adalah pemimpin yang cukup berkarisma jika di banding degan mana pemimpin dalam Daerah Kota Belud.

Kelapa Mawar ada menyebut Hj Musbah hanya ada satu kelebihan sahaja. Kelebihanya yang perkatakan hanya menghadiri majlis kahwin sahaja. Dan menghadiri keluarga jika ada berlaku kematian. Betul juga hanya satu kelebihan, ia itu pakar menghadiri majlis perkahwinan.

Memperkatan tentang ziarah kematian,Sebenarnya kehadiran pengunjung ke rumah keluarga yang mati adalah amal jariah. Semua mesti datang jika diketahui seseorang beragama Islam mesti diziarahi. Menjadi kemastian orang orang islam. Membantu sesama Islam.

Dalam arena politik perlu kita perhatikan bahawa seorang yang berkarisma, seorang yang berjiwa pemimpin perlu memahami rakyat. Jika rakyat buat kesilapan perlu dimaafkan.

Jika rakyat memerlukan bantuan, perlu dihulurkan bantuan yang dengan seminima mungkin. Atau semaksima yang diperlukan.

Jika temu janji dengan rakyat, perlu ditepati janji janji kepada rakyat. Jangan suka mengelak jumpa rakyat.

Kemenangan Yb Dtk Salleh semasa pemilihan Jawatan Ketua UMNO Bahagian yang lalu, sebab Ketua
Ketua Cawangan dan perwakilan cukup matang buat pilihan. Seperkara yang menarik perhatian perwakilan ialah Yb Dtk Salleh pemimpin yang banyak kelebihan. Banyak kepakaran. banyak keistimewaan. Jika beliau menyandangi jawatan Naib Presiden UMNO boleh. Apatah lagi Jawatan Ketua Menteri. Lebih dari satu kelebihan. Tetap lebih berkelayakan.

Nampaknya Kelapa Mawar tidak berhati hati buat pemerhatian terhadap mana mana karisma individu.
Kelapa Mawar perlu melihat karisma seorang pemimpin secara meluas. Merugikan jika melihat dan memerhati seorang pemimpin secara skop yang amat kecil. Di katakan pemimpin yang tidak kira musim. Samada Musim durian atau musim rambutan. Pemimpin itu sentiasa bersama rakyat. Membantu memikirkan masalah rakyat.

  

No comments:

Post a Comment