Saturday 31 March 2012

JUMAT MENGAMPU DAN TUKANG JILAT DIPETIK DARI KELAPA MAWAR

Dipetik dari blog KELAPA MAWAR.  Jumat Idris Ketua UMNO Bahagian Sepanggar, disifatkan oleh penulis dari blog tersebut, bahawa Ketua UMNO Sepanggar adalah tukang AMPU dan suka JILAT  Musa Aman.

Penulis katakan bahawa Sdr Jumat dapat PROJEK KKLW bernilai berjuta juta ringgit kerana menjilat Musa Aman.

Jika sdr Jumat, ingin kepastian samada cerita ini hanya rekaan kerana sengaja mengaitkata, layarai blog Kelapa mawar, tajuk ulasan "AZIZAH TIDAK DICALON DI BEAUFORT"

Saya tidak dapat jawab, kenapa Kelapa Mawar begitu dendam dengan Sdr Jumat. Saya tidak dapat huraikan dalam ulasan ini, bahawa kenapa Kelapa Mawar buka rahsia peribadi sdr Jumat. 

Kenapa harus digunakan perkataan suka MENGAMPU dan suka MENJILAT. Sesungguhnya tiada perkataan yang lain secara berhemah. Kenapa Kelapa Mawar sangat ketandusan bahasa melayu yang lebih berbudaya. Selain perkataan
yang berbentuk pencercaan?.

Tahu benarkah bahawa Kelapa Mawar pernah dijilat oleh Sdr Jumat. Pada hakikatnya yang tahu ini mereka berdua sahaja.

Sdr Jumat diam diam dirumah bersama keluarga. Tiba tiba dalam ulasan Kelapa Mawar membelasah habis habisan. Apa sebenarnya kesalahan sdr Jumat yang pernah dilakukan dengan Kelapa Mawar?  Kesian sungguh kau Sdr Jumat.

Ada kebarangkalian, mungkin mereka berdua ini ada pergeseran pendapat. Ada kebarangkalian Sdr Jumat tidak memberikan sesuatu kepada Kelapa Mawar sehubungkait dengan Projek KKLW.

Kita tunggu reaksi Sdr Jumat selepas membaca artikel ini.

No comments:

Post a Comment