Monday 19 March 2012

UCAPAN SDR.MUSLI OLI TIDAK DIFAHAMI OLEH PENDUDUK KAMPUNG ROSOK.

Semalam, tidak habis habis Sdr Musli Oli membidas sepuas hatinya tentang parti BN di hadapan masyarakat Kampung ROSOK.
ritish
Dalam ceramah Sdr Musli yang banyak menghuraikan Politik di Negara Indonesia. Dapat dilihat diwajah penduduk Kampung Rosok tidak faham, tentang yang diceramahkan oleh Sdr Musli.

Sdr Musli yang keluar dari pintu UMNO dan masuk ke pintu Gerbang pembangkang atas sebab kehilangan penyokong dalam Bahagian UMNO Kota Belud. Kekalahan dalam pemilihan perwakilan Bahagian yang  lalu membuat Sdr Musli berang dan tinggalkan UMNO. Ujar salah seorang yang rapat dengan Sdr Musli.

Sdr Musli seorang bloggers dan seorang Novelis. Menyamakan pemerintahan British dengan pemerintahan BN adalah sama.

Difahamkan bahawa sebelum Sdr Musli tinggalkan UMNO, beliau banyak memuji kepimpinan BN. Tentang kebaikan BN. Dan segala perubahan dalam Negara. Penyertaan dengan BN adalah satu rahmat untuk dia dan rakyat Sabah.

Kini Sdr Musli berlainan Kapal. Dalam pelayaran untuk menuju ke distinasi untuk mencari kebenaran. Sdr Musli masih lagi mengungkit royalti minyak. Semacam kehabisan modal dan hanya tinggal putarbelit sahaja yang diceramahkan pada hari itu.

Kebanyak kata kata SdrMusli saya tidak tahu kenapa Sabah dapat 5% royalti minyak.

Salah seorang penduduk yang turut mendengar ceramah hari itu, membisikan ke telinga kawanya. Mengatakan jika semua fakta yang disebut hanya rekaan. Macamana rakyat boleh percaya! Ini bermakna besar kelintong dalam ceramah.

Jika Sdr Musli di calonkan di DUN USUKAN atau TEMPASUK tetap bakal menempah tikit kekalahan. Ujar salah seorang penduduk Kampung Rosok.

Jika kita pilih PKR. Asalnya juga dari semenanjung. UMNO juga dari Semenanjung. Ada baiknya kita pilih UMNO/BN. Kerana cukup terbukti telah membebaskan kita daripada belenggu Penjajahan. Ujar salah seorang masyarakat Kampung Rosok.

No comments:

Post a Comment