Friday 23 March 2012

KEPUTUSAN MESYUARAT UMNO BAHAGIAN KOTA BELUD. DISALAH ERTI OLEH KELAPA MAWAR.

Andaian dalam ulasan mesyuarat UMNO Bahagian Kota Belud oleh Kelapa Mawar. Akhirnya  hilang Mawarnya kerana cuba mematangkan dirinya yang tidak matang sebagai pengulas politik.

Dikatakan bahawa Kelapa Mawar masih meraba raba dalam kegelapan, ujar salah seorang AJK Bahagian yang tidak mahu namanya disiarkan. Mengulas secara hentam keromo, tidak mencerminkan untuk mengwujudkan semangat setiakawan dan ukhuwah yang berkekalan.. Sebaliknya Kelapa Mawar masih lagi enggan bertaubat dan masih berminat menggunakan bahasa yang tidak berkamuskan melayu.

Kelapa Mawar mengulas secara hentam keromo. Membuat perasaan salah seorang AJK Bahagian terhiris dan terluka. Bila ditanya kenapa! Dengan senyum kawan itu menjawab. Nampaknya Kelapa Mawar ada mata dan telinga dalam Bahagian. Cuma Kelapa Mawar penakut. Bila ditanya kenapa KM dikatankan penakut. Sebab suka menyamar. Tidak berani menggunakan nama sendiri. Tapi kami sudah tahu siapa sebenarnya Kelapa Mawar. Jawab salah seorang AJK Bahagian Kota Belud.

Ulasan politik yang semaksima standardnya sepatutnya dipuji kerana ingin melihat Bahagian itu ditarbiyah  dengan mantap dan berkesan.

Ulasan seperti Kelapa Mawar yang berbaur emosi dengan lontaran perkataan yang dipengaruhi oleh pembangkang, semudah itu membuat AJK Bahagian menjeling sesama sendiri tanda tidak setuju tentang yang disampaikan oleh Kelapa Mawar.

Dinafikan oleh Bahagian bahawa formula 2-1-1- seperti yang diwar warkan oleh KM. Bukanya menggariskan ketepatan dalam rumusan Bahagian. Sebagai peneraju Bahagian. Ketua Bahagian Yb Datuk Salleh memiliki kepasiti untuk membuat keputusan hasil daripada perbincangan bersama.

Pengandaian KM menyiarkan nama nama calon yang konon diputuskan dalam mesyuarat untuk dihantar bagi pru ke-13. Sebagai langkah yang merugikan kerana andaian demikian adalah sebagai gambaran yang meleset sahaja.

Salah seorang pembaca blog KM mengatakan, sepatutnya KM perlu menghadiri kursus untuk memantapkan kredibiliti sebagai seorang penulis blog yang bertamaddun dan berwibawa.









 

No comments:

Post a Comment