Saturday 7 April 2012

85 ORANG KETUA KETUA CAWANGAN UMNO MENJADI KATAK LOMPAT KE PKR??

Di petik dari Blog Sabah Net. Sdr Mutalib MD melaporkan bahawa dijangka 85 Cawangan  daripada 373 Cawangan di Parlimen Bahagian SILAM bakal dibubarkan dalam masa terdekat ini.

Belum dapat dikenal pasti sebab sebab Ketua Cawangan mengambil keputusan untuk membubarkan Cawangan masing masing.

Desas desus tindakan Ketua Ketua itu bukan bermakna minat dengan  PKR. Tapi mereka memprotes Ketua Bahagian yang tidak menyenarai semula Yb Hj Salleh Kalbi sebagai calon Parlimen.

Di satu pihak mengatakan, Ketua Ketua Cawangan memprotes untuk minta Dtk Musa Aman untuk berundur dari Ketua Menteri dan perlu digantikan dengan muka baru dalam masa terdekat ini. Rakyat Sabah sudah memikirkan bahawa setiap Ketua Menteri perlu diberi peluang dalam Negeri hanya dua penggal sahaja duduk dalam jawatannya.

Apa pun cerita tentang dari UMNO Silam, tetap diletakkan budibicara mereka untuk menyelesaikan pergeseran pendapat ini tidak berterusan.

Jika cerita ini mempunyai kebenaran, maka satu tendangan maut dari ahli ahli UMNO Bahagian Silam, yang bakal penyebab Ketua Bahagian Silam  jatuh tersungkur disiang hari.

Dtk Musa bakal memurkahi UMNO Silam, kerana tindakan ahli ahli cawangan keluar parti UMNO adalah sesuatu yang mencemari hasrat Pucuk Pimpinan Negeri.

Datu Nasrun selaku Ketua Bahagian, perlu mencari jalan dalam usaha untuk turun padang berjumpa dengan Ketua Ketua Cawangan, agar hasrat pembubaran Cawangan Cawangan demikian dapat ditarik balik. 

Jika hasrat Ketua Ketua Cawangan dapat di halang dalam masa terdekat ini, maka satu keajaiban dengan GAH bagi UMNO Silam.   



 

No comments:

Post a Comment