Saturday 28 April 2012

KOTA BELUD BERTUAH KERANA DIJENGUK OLEH TPM.LEBIH BAIK DRP TIDAK DIJENGUK

Kelapa Mawar dalam blognya memperkatakan Kota Belud sekadar dijenguk oleh Timbalan Perdana Menteri. Membawa persepsi yang berbeza dikalangan rakyat. Dan para penyokong di situ. 


Perkataan dijenguk dalam erti kata lain, bahawa Kota Belud tidak cukup diberi perhatian oleh Pemimpin pusat. Maksudnya begitu.!!


Lawatan TPM ke Kota Belud semacam acah sahaja, kerana  pilihanraya menjelang dekat dan bakal  diadakan bila bila masa dari sekarang. Lawatan tersebut disifatkan oleh Kelapa Mawar hanya sekadar dijenguk atau makna yang lain Kota Belud dianaktirikan.


Kelapa Mawar bijak memainkan putaran lidahnya dan belut belitnya. Dan terus membeluti Dun Usukan dan Tempasuk.


Pengumuman peruntukkan untuk di DUN Kedamaian, membawa kecemburuan di DUN Tempasuk dan DUN Usukan. Persepsi Kelapa Mawar dua DUN yang dianaktirikan ini, seolah olah ada master mind disebalik pengumuman peruntukkan tersebut.


Peruntukkan 40 juta untuk baik pulih jalanraya. Dan 5 juta bagi baik pulih Sekolah Narinang adalah dirasakan peruntukkan tambahan yang gah setakat ini.


Manakala peruntukkan masjid di kampung pengkalan abai rm500 ribu dalam kawasan DUN Usukan, secara langsung terjawab kelohan dan keraguan Kelapa Mawar.


Peruntukkan dalam kawasan Tempasuk sudah pun diumum oleh wakil rakyatnya Hj Musbah Jamle semasa gotong royong pembersihan kuburan Islam di batu gadung baru baru ini. Sejumlah rm500 ribu untuk sebuah masjid kampung Tamau tetap bakal diusahakan oleh wakil rakyat tersebut.


Dua kawasan mendapat jengukan oleh Timbalan Perdana Menteri. Dari Kota Belud terus menjenguk ke Ranau. Masyarakat Ranau menyambut baik lawatan tersebut. Masyarakat Ranau amat beruntung kerana di antara 25 Bahagian di Sabah, Ranau tidak terkcuali dari jengukan oleh Perdana Menteri.


Apa persepsi pula Kelapa Mawar terhadap 23 Bahagian yang tidak dijenguk oleh TPM. Para penyokong dari semua Bahagian yang tidak dilawati oleh TPM, setakat ini belum ada membuat lontaran komen dalam media. Hanya penulis pro pembangkang seperti Kelapa Mawar sahaja yang suka menghidupkan api kecil kecilan. Dengan harapan api ini dapat merembak wapnya di lain lain Bahagian.


Berkesahkan di Kota Belud. Disedari atau tidak oleh penyokong bahawa sejak Yb Dtk Salleh Tun Said, sejak itu juga Kota Belud mendapat penghargaan dan perhatian. bermula daripada Perdana Menteri DS Dtk Najib. Anak kandung kepada Perdana Menteri Dtk Abdul Razak. Juga turut melangkah kaki berkunjung ke daerah Kota Belud yang kaya dengan adat resam dan budaya berbilang kaum.


Semalam TPM memulakan langkah lawatan, langkah penuh bersemangat untuk. Senyuman kemenangan yang penuh pengertian untuk penyokong BN., disamping mencuba merasakan menu kueh tempatan 'penjaram'.  


Lawatan PM dan TPM, disifatkan oleh Ajk Bahagian UMNO Kota Belud, sebagai membalas jasabaik Ketua Bahagian UMNO kerana sudah kembali menerajui Bahagian dengan cekap dan jayanya. 


Ada ura ura bahawa,kemungkinan besar bakal Pengerusi Perhubungan Negeri Sabah yang dilantik oleh Presiden UMNO berasal dari Kota Belud.. 


No comments:

Post a Comment