Thursday 5 April 2012

ISU TAN SRI ANNUAR MUSA KOMEN FAM UNTUK KEBAIKAN

KERANA KOMENTAR ISU TAN SRI ANNUAR MUSA yang digantung gara gara mengkritik secara membina terhadap skuad Kebangsaan bakal merugikan Badan FAM.

Jika dibanding kritikan yang membina sebagaimana yang dilontarkan oleh Timbalan Presiden FAM, TS Annuar Musa, perlu mendapat perhatian yang positif demi kebaikan skuad Kebangsaan.

Badan FAM perlu terbuka untuk mendengar segala buah fikiran Jawatankuasanya. Sikap Badan itu yang sentiasa tertutup, tidak membuka pintu untuk mengeluarkan saranan, bakal merugikan Badan itu sendiri amnya. Dan semua peminat peminat dalam Negara khasnya.


Berkewajaran Timbalan Presiden membuat komen yang membina. Suara Timbalan Presiden selalunya boleh dianggap mewakili Presiden. Jika Timbalan Presiden didapati melanggar peraturan badan itu, maka Presiden dan Timbalan Presiden wajar menerima hukuman yang sama.

Jika menjadi amalan Badan itu selalu Presiden menjadi kebal tidak boleh dihukum, maka sepatutnya Badan itu mencari jalan yang terbaik. Jalan yang terbaik ini bakal tidak merugikan pasukan Negara dan pemimpin pemimpin FAM yang berkebolehan serta berketrampilan.

Wajar disuarakan bahawa tidak bermakna jawatan Timbalan Presiden itu, dianggap tidak boleh memajukan skuad pasukan Negara.

Tidak wajar juga kekebalan Presiden badan itu membolehkan skuad pasukan Negara, sentiasa kuat dan setiap ada perlawanan maka pasukan sentiasa menjulang piala kemenangan.

Semua peminat skuad pasukan negara mencadangkan kepada FAM. Bahawa hukuman terhadap TS Annuar Musa yang tidak berkewajaran itu, perlu ditarik balik oleh Badan itu, demi kemajuan skuad pasukan Negara.

Masih tidak terlambat Badan itu untuk membuat keputusan. Sebelum TS Annuar Musa meletakkan jawatan. Sebelum semua peminat bolasepak Kelantan meminta TS Annuar keluar dari FAM. Lantaran semua pertandingan atas anjuran FAM, Kelantan bakal tidak menyertainya.  

No comments:

Post a Comment