Monday 16 April 2012

TIDAK SEGAMPANG SEPERTI YANG TERPAMPANG. DS ANWAR JINAKKAN PENYOKONG DI KOTA BELUD

Seperti Pepatah Melayu, mencurah garam ke laut. Begitu juga DS Anwar tidak segampang seperti yang terpampang dalam media bacaan, bahawa para penyokong BN masih bersemangat kental dan  kesetiaan mereka kepada Pemimpin BN di Daerah Kota Belud tidak perlu digusarkan  


Pengakuan pernyataan ini diluahkan oleh Ketua UMNO Cawangan di DUN Usukan. Kota Belud yang tersohor dengan sebutan kubu kuat bagi UMNO/BN. Kubu kuat UMNO/BN tidak semudah itu dianggap boleh dirobohkan.  


Rakyat Kota Belud tidak bimbang dengan cara gembar gembur pembangkang konon Usukan boleh dijinakkan, walau pun Penasihat Pembangkang acapkali bertandang ke Daerah yang dikenali penyokong UMNO/BN.


Sambutan yang diluar jangkaan itu sekadar dipetik dari kacamata Kelapa Mawar sahaja. Jika dikaji secara yang nyata bahawa masyarakat yang turut hadir yang memenuhi majlis ceramah itu, didapati datangnya dari luar Daerah Kota Belud.


Ada penganalisis yang tidak pro dengan mana mana parti, mengatakan tidak dapat dinafikan bahawa UMNO masih tidak tergugat di Usukan. Meskipun penduduk Kampung di Pengkalan Abai ada yang menyertai pembangkang. Penyertaan mereka bukan dianggap keseluruhan. Tapi ada hanya segelintar penduduk yang masih tidak berpuas hati terhadap wakil rakyat Usukan.


Pru ke-13, memungkin calon BN tetap unggul dan tetap menjadi pilihan rakyat Usukan. Di ramal calon BN bukan lagi secara payung terjun. Akan tetapi anak jati Kota Belud sudah jadi perhitungan untuk diketengahkan sebagai calon yang terbaik dari kacamata rakyat DUN Usukan dan Parlimen Kota Belud khasnya.

Dokongan dan sokongan rakyat saban hari kian kental kepada parti BN/UMNO, kerana ada desas desus bakal calon DUN Usukan tidak lain, tidak bukan ada kemungkinan besar Yb Dtk Salleh, pilihan rakyat bakal menjadi kenyataan. 

Selaku Timbalan Pengerusi UMNO Sabah, Merangkap Speaker Dewan Undangan, dikira amat bertepatan untuk diturunkan sebagai calon BN/UMNO yang unggul. Keunggulan beliau dalam arena politik sentiasa mendapat tempat di hati rakyat DUN Usukan.

No comments:

Post a Comment