Thursday 17 May 2012

CALUN CALUN BN PARLIMEN DAN DUN, ANAK ANAK JATI KOTA BELUD??

Menghilang kegelisaan dalam hati rakyat Kota Belud, bila terdengar pucuk pimpinan bakal menurunkan calun calun DUN, termasuk Parlimen, sudah digamkan untuk anak anak jati kawasan masing masing.


Dalam pru ke-13 ini, mereka yang sudah dikenal pasti diturunkan sebagai calun, mesti memulakan bergerak untuk menemui rakyat dalam kawasan masing masing.


Di kawasan Tempasuk,  perlangkahan pergerakan untuk mendampingi rakyat, bakal diadakan disitu, tarikh yang dipilih 25 may ini, bertepatan. Majlis ramah mesra bertempat di perkarangan rumah ajk bahagian UMNO dianggapkira untuk membuka mata wakil rakyat DUN Tempasuk, agar wakil rakyat ini tidak hanya berpeluk tubuh di rumah kediamanya. Tidak hanya menjauhkandiri daripda tanggungjawab sebagai wakil rakyat.


Bertolak dari Tempasuk, dan menyinggah di Usukan. Dalam kawasan ini belum ada tanda tanda wakil rakyat akan turun untuk berjumpa dengan rakyat. Hanya kelu dan resah rakyat di Usukan sahaja dapat didengar. Soal wakilnya turun jumpa rakyat macam jauh panggang daripada api.!


Ada kemugkinan kah, wakil rakyat di Usukan sekarang ini, sudah tahu bahawa namanya tiada dalam senarai pencalunan untuk pru ke-13. Tidaklah awal awalagi tunjukan muka yang sedih dan muka yang merajuk kepada parti. Bersebabkan tiada nama dalam kertas pencalunan.


Seorang wakil tidak perlu tahu, samada tersenarai semula utuk pru ke-13 ini atau tidak tersenarai, bukan menjadi ukuran untuk tidak jumpa rakyat.


Semua wakil wakil rakyat mesti turun ke padang untuk membantu menyampaikan message BN kepada rakyat. Tanggungjawab yang sudah dimanahkan, perlu di laksanakan untuk rakyat.


Berbalik ke ceritaan Dun Tempasuk, mungkin sdr Datuk Almudin sedang memikirkan untuk mengatur acara bila nak anjur juga ramah mesra.. bagi membantu BN untuk memenangi kawasan Tempasuk.


Rakyat yang taat setia kepada BN masih menanti nanti kunjungan wakil itu ke kawasan Usukan. Jika pun ada calun pengganti untuk Dun Usukan. Semestinya penyandang sekarang ini masih diperlukan untuk meneruskan perjuangan dalam usaha membantu BN di Usukan. Agar kawasan ini tidak di tawan oleh parti lawan.


No comments:

Post a Comment