Friday 25 May 2012

Perlu difahami, bahawa memartabatkan parti terletak dibahu ahli ahli. Keingkaran segelintir ahli yang sanggup menidakkan ketaatsetiaan kepada parti, dianggapkira satu trend penodaan yang tidak boleh dimaafkan.

Ahli ahli sewajarnya tetap mengasihi parti. Menjadi kewajaran untuk kita terus menyayangi parti. Sayangilah parti dengan sepenuh kekentalan sokongan. Serta semangat dokongan  yang tidak berbelah bagi. Di ibaratkan kita sedang dilamun cinta dengan seoarng sang kekasih. 

Manakala juragan bahagian, mesti melihat pengorbanan rakyat dengan kedua belah mata, bukan melihat sumbangan rakyat hanya sebelah mata.

Wakil rakyat tidak menepati tanggungjawab sebagai wakil kepada rakyat. Wakil rakyat tidak boleh digelar sebagai pemimpin. Wakil rakyat kadang takut jumpa rakyat. Nampak saja rakyat, terus kakinya terasa macam di potong kerat kerat. Wakil rakyat semacam ini, selalunya atas dasar pencalonan import atau dasar pencalonan payung terjun.

Jika anak jati yang jadi wakil rakyat, perlulah memperbaiki trend jumpa rakyat. Perlu melihat kawsan yang diwakili itu secara dua belah mata. Jika boleh gunapakai empat mata. Maksudnya empat mata gunapakai cermin mata, jika pandangan sudah mula kabur kabur. Kalau tidak semua usaha bakal terkubur.

Sangat beruntung jika pemimpin itu jadi wakil rakyat. Sebagai seorang pemimpin tentu banyak pengalaman. Seorang pemimpin tentu sudah makan banyak garam. Wajiblah kita pilih seorang pemimpin jadi wakil rakyat 

No comments:

Post a Comment