Sunday 6 May 2012

MENGAPA PEMIMPIN PEMBANGKANG MINAT SKANDAL SEX? BUKAN TERPALIT!!

Di petik dari suara Kelapa Mawar. Bahawa kebanyakkan pemimpin pembangkang sentiasa bergelomang dengan sex, tidak ubah seperti umang umang dengan lakonan lakonan cukup maksima. Bukannya terpalit. Sebagaimana yang dituturkan.  Atau seperti kata kata belaan dari blog Kelapa Mawar 


Nampak dengan jelas dari kacamata rakyat, bahawa para pemimpin ini semacam ingin berlumba lumba untuk menjadikan isu skandal sex, seperti padang lumba kuda Tembalang yang ada di Tuaran. 


Dikira kira bahawa masing masing cuba menunjukkan kesohoran dalam aspek berlumba kuda itu, sama hebatnya berlumba cerita isu skandal skandal, saban hari dipaparkan dalam semua blog, dan bakal terpapar dalam semua media bacaan.


Dari masa kesemasa, penafian demi penafian terus berkumandang bahkata pepatah bulan terus mengambang. Seperti bait lirik lagu ' kalau tidak percaya hilanglah bulan hilanglah nyawa'.


Ada juga pepatah yang menyebut, siapa makan lada dialah merasa pedas. Rasa kepedasannya cuba disemburkan oleh air sumpah laknat di masjid Negara. Tapi sungguh memeranjatkan dan amat merugikan kepada pihak penganjur, membuang masa pihak yang menyebelahi si pelakon, kerana saat yang ditunggu, si pelakon ponting, tidak menghadirkandiri.


Kekeciwaan begitu, terus membenam dalam perasaan rakyat jelata. Hilang kepercayaan rakyat jelata kepada si pelakon berterusan, dan kini segala penafian  yang dipertuturkan oleh si pelaku, sudah tidak boleh mempengaruhi rakyat lagi. Sekadar yang tinggal ialah penulis blog bergelar Kelapa mawar, kerana rasa fanatiknya sukar untuk dilenturkan lagi.


Sifat mudah lupa masih menebal, dan hanya segelentir yang melupai jasa jasa pemimpin Negara yang sudah memerdekakan Malaysia. Bila kesegelintiran masyarakat ini masih tidak sedar, bahawa BN sudah cukup menyediakan infrastruktur kemudahan untuk anak anak malaysia, lantaran anak anak mereka sudah sampai ke perakademikan yang maksima. Mereka dengan taring yang tajam terus menerkam pihak yang menghulur dan menyuapkan makanan kepada mereka.


Tidak puas dengan pemenerkaman di jalanan sehinggalah  mengakibatkan kerosakkan harta awam, dengan penuh lahap serta membaham lagi jari jari yang menyuap makanan ke mulut mereka. Sehingga pihak berkuasa ditendang dan dipukul. Bahkata pepatah kacang lupakan kulit.


Hari ini semua rakyat sudah menyedari, semua pendemo sudah dicari oleh pihak berkuasa. Dan mereka bakal di hadapkan ke muka pengadilan.


Hari ini semua para penulis, semua penganalisis politik sudah menyedari, dan lahir perasaan  ketidaksanggupan lagi untuk tidak menulis secara bentak bentak. terlahir perasaan penuh kesedaran, penuh penyesalan. Bahawa Negara kita perlu ditadbir oleh rakyat, Kerajaan pilihan rakyat melalui peti undi. Bukannya Kerajaan yang terbentuk pilihan melalui demo jalanan. Seperti yang ada Negara di luar sana.  


Rakyat yakin Kerajaan dari rakyat yang bakal memerintah Negara ini, adalah pemimpin yang sentiasa mendampingi rakyat, memikirkan kemakmuran Negara. Dan mengutamakan rakyat.


Rakyat juga yakin,  pilihan dari rakyat semestinya pemimpin yang boleh menjaga image dan menjaga maruah Negara. Kerana mereka adalah pemimpin yang cukup bermaruah.   


Begitu juga alkesahnya di Daerah Kota Belud. Calon calon BN bakal ditampilkan adalah pilihan rakyat. Pemimpin yang tersohor dimata rakyat,  di DUN USUKAN, semestinya Yb Dtk Salleh, kerana kapasitinya sebagai  Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah, adalah lebih berkelayakan dan wajar diberi perhatian oleh pucuk pimpinan parti.












 

No comments:

Post a Comment